ایستاگرام ما

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy J7 SM-J700H/DS دو سیم‌کارت 3G Samsung Galaxy J7 Dual SIM SM-J700H/DS 3G

  10  از  1  رای
برند : سامسونگ
دسته بندی : تلفن همراه
وضعیت :
ناموجود
فروشنده :
لیدی لرد
زمان تحویل:
موجود در انبار لیدی لرد ✅
  • تراشه : Samsung Exynos 7580 Chipset
  • فرکانس پردازنده ی مرکزی : 1.5 گیگاهرتز
  • حافظه داخلی : 16گیگابایت
  • رزولوشن عکس : 13.0 مگاپیکسل
  • سیستم عامل : android
کلمات کلیدی :
معرفی اجمالی محصول

Samsung Galaxy J7 Dual SIM SM-J700H/DS 3G

گوشی سامسونگ J7 - برادر بزرگتر

 دنیای گوشی‌های هوشمند بسیار گسترده و در برخی مواقع گیج کننده است اما گلکسی جی 7 سامسونگ به آسانی قابل شناسایی خواهد بود چرا که نسل J به دلیل “مقرون به صرفه بودن” و سری 7 آن به “نمایشگر بزرگ” معروف و مشخص است. این گوشی نسخه لایت گلکسی A7 بوده که علی‌رغم میان‌رده بودن از مشخصات نسبتاً خوبی برخوردار است و شباهت‌هایی با E7 پلاس نیز دارد. در ادامه با نقدی واقع بینانه با ما همراه باشید .

دنیای گوشی‌های هوشمند بسیار گسترده و در برخی مواقع گیج کننده است اما گلکسی جی 7 سامسونگ به آسانی قابل شناسایی خواهد بود چرا که نسل J به دلیل “مقرون به صرفه بودن” و سری 7 آن به “نمایشگر بزرگ” معروف و مشخص است. این گوشی نسخه لایت گلکسی A7 بوده که علی‌رغم میان‌رده بودن از مشخصات نسبتاً خوبی برخوردار است و شباهت‌هایی با E7 پلاس نیز دارد.
 

از ویژگی‌های جالب توجه این گوشی می‌توان با صفحه‌نمایش 5.5 اینچی سوپرامولد (ویژگی که اخیراً بیشتر گوشی‌های سامسونگ از آن بهره‌مند بوده و علاوه بر وضوح و شفافیت رنگ‌ها، خوانایی زیر تابش مستقیم نور خورشید را سهولت بخشیده است)، آغاز نمود. گذشته از این وجود یک پردازنده 8 هسته‌ای و 64 بیتی، دوربین سلفی به همراه فلش LED اختصاصی و دوربین اصلی با بیشینه دیافراگم 1.9 و برخورداری از حالت Pro، خصوصیات منحصربه‌فردی است که در این گوشی سامسونگ به چشم می‌خورد.
 

گلکسی J7 یکی از گوشی‌هایی است که بیشتر از رزولوشن نمایشگر بر روی اندازه بزرگ آن تاکید داشته و به همین دلیل هم نمایگر آن دارای رزولوشن 720 پیکسلی بوده که در مقایسه با رزولوشن 1080 پیکسلی گلکسی A7 تفاوت زیادی داشته و کاملا مشهود است. همین امر هم سبب شده که در گلکسی A7 برای اپلیکیشن‌ها و صفحات وب 20 درصد فضای بیشتر در اختیار کاربران باشد.




 

















طراحی
 

گلکسی J7 سامسونگ دارای ابعاد 152.2 در 78.7 در 7.5 میلی‌متر (در یکی از نسخه‌ها 7.9 میلی‌متر) بوده که نسبت به گوشی گلکسی A7 سامسونگ 1.2 میلی‌متر (1.6 میلی‌متر) نازک‌تر است. همچنین این گوشی کهکشانی وزنی معادل 171 خواهد داشت. بدنه تمام پلاستیکی گوشی موجب می‌شود تا سبک‌تر از آنچه که در واقع هست به نظر برسد.
 

هرچند سامسونگ سعی نموده تا از نظر طراحی نیز این گوشی را ارتقا بخشد اما مسلماً در مقایسه با طراحی خیره‌کننده پرچمدارانش به کاربردن واژه “زیبا” در خصوص این گوشی بی معنی به نظر می‌رسد اما طرفداران این سری از کهکشانی‌های سامسونگ بیشتر از زیبایی به دنبال کارایی هستند هرچند وجود هر دو در کنار هم برای هر فردی بسیار لذت‌بخش خواهد بود. در میان گوشی‌های میان‌رده سامسونگ می‌توان J7 را یکی از انتخاب‌های خوب به‌شمار آورد.





 

قاب پشت گوشی از پلاستیک مات تولید شده که باعث ایجاد احساس بهتر در هنگام به دست گرفتن گوشی خواهد شد. هرچند مطمئناً در این زمینه بهترین نبوده اما رضایت‌بخش خواهد بود. در مورد رنگ این گوشی شما بین 3 رنگ سفید، مشکی و طلایی حق انتخاب خواهید داشت.
 

گوشه‌ها در بالا و پایین به نحوی طراحی شده که اندکی افزایش ضخامت داشته باشیم. این امر در سهولت به‌دست گرفتن گرفتن گوشی به خصوص در هنگام گرفتن یک عکس به‌صورت افقی بسیار کمک خواهد کرد. در حالی که گوشه‌های صاف می‌تواند بسیار لغزنده باشد.





 

در جهت عمودی کلید سخت‌افزاری “home” در قسمت میانی و دو کلید خازنی “تماس” و “بازگشت” در دو طرف آن قرار گرفته است و کلید “هوم” هیچ‌گونه خواننده اثرانگشتی ندارد.
 

در بالای صفحه‌نمایش قسمت‌های دیگری نیز تعبیه شده که می‌توان به دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در سمت راست و فلش LED در سمت چپ اشلره نمود. این مسئله سبب شده که در عکس‌هایی که در تاریکی توسط این دوربین گرفته می‌شود، یک سمت صورت روشن‌تر از سمت دیگر باشد. مطمئناً اگر سنسور دوربین و فلش کنار یکدیگر قرار می‌گرفتند، نتیجه حاصل رضایت‌بخش‌تر بود.
 

سنسور خروجی صدای گوشی و همچنین سنسورهای میزان فاصله و نور محیط نیز در کنار هم به چشم می‌خورند.
 

در دو طرف تلفن کلیدهای پاور و تنظیم صدا به چشم می‌خورد که علی‌رغم فیزیکی بودن بسیار ظریف و نازک هستند.


گلکسی J7 سامسونگ از بالا کاملاً ساده و عاری از هرگونه دکمه‌ای است چرا که تمامی قسمت‌های موردنیاز دیگر از جمله پورت میکرو USB 2.0، جک هدفون و میکروفون گوشی در قسمت پایین قرار گرفته‌اند. بد نیست بدانید که پورت USB این کهکشانی MHL TV را پشتیبانی نمی‌کند (با کمک متدهای بدون نیاز به سیم می‌بایست ازا این قابلیت استفاده کنید.) اما USB On-The-Go را می‌توانید در این دستگاه داشته باشید.


قاب پشتی گوشی قابل جابه‌جایی است و با برداشتن آن شما به سه درگاه دسترسی خواهید داشت که یکی از آن‌ها درگاه باتری خواهد بود. درگاه سیم‌کارت 1 و کارت حافظه میکرو اس‌دی روی هم طراحی شده (سیم‌کارت در زیر) در حالی که سیم‌کارت دوم در کنار این دو قرار می‌گیرد. این مسئله تعویض و مبادله سیم‌کارت دوم و کارت حافظه را آسان‌تر می‌سازد.





 

نمایشگر
 

گلکسی J7 سامسونگ با یک نما‌یشگر سوپرامولد بزرگ عرضه می‌شود. در سال‌های اخیر این صفحه‌نمایش‌ها برای نشان دادن رنگ‌های دقیق و شارپ، قدرت خوانایی بهتر زیر نور مستقیم خورشید و کیفیت عالی به‌خوبی شناخته شده‌اند. هرچند این نمایشگر 5.5 اینچی رزولوشن 720 پیکسلی ارائه داده است.
 

ظاهراً تراکم پیکسلی 267 ppi از نظر عملی کافی به نظر می‌رسد و متون حتی با کوچک و بزرگ کردن و باریک و درشت نمودن نیز خوانا باقی می‌مانند. لازم به ذکر است که پشتیبانی از ماتریس RGB نسبت به PenTile یکی از بزرگ‌ترین مزایا به شمار می‌آید.



رنگ‌ها بسیار دقیق هستند و شما باید دوباره یک انتخاب از میان حالت‌های پایه، تصویر امولد و ویدئوی امولد داشته باشید. پس از آزمایش هر یک از این گزینه‌ها به این نتیجه رسیدیم که حالت “Basic” دقیق‌ترین نتایج را در مقایسه با دو گزینه دیگر ارائه می‌کند اگرچه بسیاری از کاربران در انتخاب‌های خود دو گزینه دیگر را ترجیح می‌دهند.
 

ر صورت تغییر زاویه دید نیز رنگ‌ها به خوبی مشخص می‌شوند اما باید به این نکته نیز اشاره داشت که رنگ‌های آبی و سبز در زوایای بسیار افراطی تیره‌تر از آنچه که در واقع هستند به نظر می‌رسد.
 

در استفاده‌های معمولی در مقایسه با بهترین نمایشگرهای سوپرامولد نور کم‌تری دارد اما نسبت به کهکشانی همتراز خود گلکسی A8 نتیجه بهتری در عمل داشته است. نمایشگر J7 در شرایط نرمال 360nits روشن نموده و در فضای باز و بالا رفتن میزان نور موجود در محیط تا 500nits به صورت مؤثر اما برای مدتی کوتاه افزایش می‌یابد (به منظور محفاظت از نمایشگر و باتری، این حالت به‌طور خورکار پس از مدتی خاموش می‌شود).


در طول مدت روشنایی روز نمایشگر به خوبی خوانایی خود را حفظ کرده و گفته شده که همچون گلکسی آلفا و یا گلکسی اس 4 در این زمینه عمل کرده است. شما حتی این امکان را خواهید داشت که با انتخاب حالت “بیرون از منزل” میزان نور را افزاش داده و گلکسی J7 را به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها در این دسته ببینید.



 

 

قابلیت اتصال
 

به صورت محلی Wi-Fi b/g/n (در فرکانس 2.4 گیگاهرتز) و بلوتوث 4.1 قابل دسترسی بوده و علاوه بر این قابلیت پشتیبانی از ANT و NFC  نیز بسته به منطقه برای کاربران این گوشی کهکشانی وجود خواهد داشت. اگرچه حتی با وجود NFC و KNOX به شکل آن‌بُرد نیز شما قادر به استفاده از سرویس پرداخت اختصاصی سامسونگ (Samsung Pay) نخواهید بود.




 

این مدل از گوشی نسخه ی 3G میباشد و تنظیمات ارايه شده برای مدل 4G میباشد.


نکته جالب توجه اینجاست که رادیو FM که این روزها دیگر در بیشتر محصولات کهکشانی سامسونگ خبری از آن نیست ولی می‌توان در این گوشی مشاهده نمود.



 

میکرو USB 2.0 استاندارد توسط کابل موجود گوشی را به داک شارژر متصل خواهد کرد و علی‌رغم اینکه J7 از پورت‌های MHL و یا SlimPort TV پشتیبانی نمی‌کند اما شما این امکان را خواهید داشت که توسط USB On-The-Go اتصال لوازم جانبی USB را طبق نیاز برقرار کنید. گفتنی است که عملیات مکان‌یابی توسط GPS و GLONASS صورت خواهد گرفت.

 

طول عمر باتری
 

همان گونه که در بالا نیز اشاره شد گلکسی J7 سامسونگ با یک باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی به بازار عرضه خواهد شد که از این نظر با گلکسی نوت 5 سامسونگ برابری می‌کند. البته صفحه‌نمایش گوشی رزولوشن بالایی ندارد که در مورد آن نگران باشید و هسته‌های پردازنده Cortex-A53 کاملاً در این خصوص کارامد خواهند بود.

 

در این قسمت باید به این نکته اشاره کنیم که نسخه بهره‌مند از چیپست اگزینوس 7580 نیز همانند مدل برخوردار از چیپست اسنپ‌دراگون 615، از دو سیم‌کارت همزمان پشتیبانی خواهد کرد.


 


با تنها یک سیم‌کارت فعال گلکسی J7 توانست به طرز چشمگیری میزان 91 ساعت را برای طول عمر باتری خود به ثبت برساند و با این رکورد همتراز با گوشی‌هایی نظیر گلکسی نوت 4 و نوت 5 قرار گرفته و با اختلاف کمی با گلکسی E7 در این رتبه‌بندی داشته باشد. واضح است که با فعال شدن سیم‌کارت دوم مصرف باتری توسط دستگاه نیز افزایش خواهد یافت اما با این وجود نیز گوشی توانسته است مدت سه روز در حالت آماده به کار دوام آورد.

 

با وجود این باتری 18.5 ساعت مکالمه در هر بار شارژ رکورد خیلی خوبی به نظر نمی‌رسد چرا که انتظار ما چیزی بیشتر از 25 ساعت مکالمه بود. باتری گوشی در استفاده وب‌گردی بسیار ضعیف عمل کرده و تنها پاسخگوی 9 ساعت نیاز کاربران بوده است. گرچه این میزان تقریباً به‌اندازه پرچمداران دو نسل گذشته سری نوت بوده اما برای یک گوشی میان‌رده بسیار عالی به نظر می‌رسد.


رابط کاربری آشنای تاچ‌ویز (TouchWiz)، بدون تقسیم نمایشگر


گلکسی J7 سامسونگ همراه با اندروید 5.1.1 آبنبات چوبی و آخرین قابلیت‌های رابط کاربری اختصاصی سامسونگ یعنی تاچ‌ویز عرضه می‌شود. از نظر نرم‌افزاری بسیار شبیه به گوشی رده‌بالای گلکسی A8 بود که پیش‌تر عرضه شده، تنها با این تفاوت که برخی از ویژگی‌های اعلای آن حذف شده است (و برخی هم خیلی عالی نیستند).

 

در صفحه قفل گوشی همانند روند قبلی سامسونگ فهرست ناتیفیکیشن‌ها و چند میانبر در کنار برقراری تماس سریع و میانبر دوربین به چشم می‌خورد. بد نیست بدانید که همانند گلکسی اس 6 سامسونگ، این امکان نیز برای شما فراهم خواهد بود که با دوباز فشردن دکمه “هوم” سریعاً به دوربین گوشی دسترسی پیدا کنید.



 

برخلاف گلکسی A8 نسبتاً جدید، گلکسی J7 سامسونگ فاقد حسگر اثرانگشت برای بازگشایی قفل گوشی است و بدین منظور می‌بایست از میان روش‌های گذشته همچون کشیدن دست بر روی نمایشگر، پیروی از الگو، استفاده از پین و یا پسورد استفاده کنید. هیچ‌گونه حالت شخصی برای این کار وجود ندارد حتی اگر استفاده از یک پسورد را برای بازکردن قفل گوشی انتخاب کنید در صورت داشتن رمز عبور امکان بازکردن قفل توسط هر شخص دیگری نیز امکان‌پذیر خواهد بود.


 

به لطف تاچ‌ویز جدید کاربران گوشی گلکسی J7 سامسونگ این امکان را خواهند داشت که با استفاده و نصب تم‌ها جدید لباس تازه‌ای بر تن رابط کاربری خود بپوشانند. تم‌های پیش‌فرض موجود بر روی خود گوشی ممکن است مورد پسند برخی از کاربران واقع نشود که در این صورت بدون هیچ نگرانی می‌توانند تم‌های دلخواه خود را از فروشگاه‌]ای موجود با تنوع زیاد انتخاب و دریافت نمایند. تم‌ها این توانایی را دارند که تصویر پس‌زمینه و همچنین آیکون‌ها را تغییر دهند. علاوه بر این موارد برخی از اپلیکیشن‌های سامسونگ (نظیر شماره‌گیر، مخاطبین و پیام‌ها) نیز ممکن است با نصب برخی از این تم‌ها دستخوش تغییراتی شود.

 

صفحه اصلی را در این گوشی کاملاً نرمال مشاهده خواهید کرد. یک پنجره اختیاری در سمت چپ قرار خواهد داشت که در صورت تمایل می‌توانید اطلاعات منابع خبری را به انتخاب خود به صورت روزانه‌ هفتگی و یا ماهانه و حتی متناسب با موضوع مورد نظرتان دریافت نمایید. یک گزینه به‌منظور تغییر صفحه‌نمایش بین سایزهای 4*4، 5*4 و 5*5 وجود دارد که کوچکترین حالت آن به صورت پیش‌فرض انتخاب شده است.


 

در قسمت ناتیفیکیشن تعدادی تاگل خواهید دید که برخی از آنها در بخش پایینی دارای متون توضیحی هستند. برای نمونه با انتخاب تاگل Wi-Fi نام شبکه‌ای که به آن متصل هستید نیز نمایش داده خواهد شد. برای مشاهده کامل و یا ویرایش هرکدام از آن‌ها تنها کافی است که انگشت خود را روی تاگل موردنظر نگه دارید.

 

عملکرد
 

گلکسی J7 سامسونگ چیپست اسنپ‌دراگون 615 و یا چیپ‌های میان‌رده جدید اگزینوس را به عنوان پردازنده در قلب خود داشته و در هر دو نسخه از حافظه رم 1.5 گیگابایت برخوردار است. بد نیست به این نکته نیز اشاهره کنیم که گلکسی A8، دیگر کهکشانی متعلق به سری A نیز در نسخه‌ای از گوشی‌های خود از چیپست S615 شرکت به‌نام کوالکام به‌عنوان قلب تپنده دستگاه برخوردار است. دیگر چیپست استفاده شده در گلکسی J7 نیز با هسته Cortex-A53 تولید شده با این تفاوت که سامسونگ به جای استفاده از پردازنده گرافیکی Adreno 405 در این نسخه از چیپ Mali-T720 بهره برده است.


بررسی سخت‌افزاری

گلکسی J7 سامسونگ دارای ابعاد 152.2 در 78.7 در 7.5 میلی‌متر (در یکی از نسخه‌ها 7.9 میلی‌متر) بوده که نسبت به گوشی گلکسی A7 سامسونگ 1.2 میلی‌متر (1.6 میلی‌متر) نازک‌تر است. همچنین این گوشی کهکشانی وزنی معادل 171 خواهد داشت. بدنه تمام پلاستیکی گوشی موجب می‌شود تا سبک‌تر از آنچه که در واقع هست به نظر برسد.





 

هرچند سامسونگ سعی نموده تا از نظر طراحی نیز این گوشی را ارتقا بخشد اما مسلماً در مقایسه با طراحی خیره‌کننده پرچمدارانش به کاربردن واژه “زیبا” در خصوص این گوشی بی معنی به نظر می‌رسد اما طرفداران این سری از کهکشانی‌های سامسونگ بیشتر از زیبایی به دنبال کارایی هستند هرچند وجود هر دو در کنار هم برای هر فردی بسیار لذت‌بخش خواهد بود. در میان گوشی‌های میان‌رده سامسونگ می‌توان J7 را یکی از انتخاب‌های خوب به‌شمار آورد.

سخت‌افزار به خودی خود نمی‌تواند دلیل قابل قبول بودن یک گوشی باشد. به عنوان مثال وجود سنسور 13 مگاپیکسلی در دوربین اصلی این گوشی گرچه از نظر سخت‌افزاری خوب است اما برای بهترین استفاده از آن شرایط زیادی باید دست به دست هم بدهد.
 

اگر نگاهی به تغییرات گوشی‌های سامسونگ در سال‌های اخیر و به خصوص سری کهکشانی‌های آن بیندازیم؛ به خوبی می‌توان دریافت که هیچ‌گونه تغییر عمده‌ای صورت نگرفته و غول کره‌ای تبار دنیای فناوری سعی نموده تا با ارتقا و اعمال تغییرات اندک در مدل‌های گذشته، تعداد نمونه‌های جدید را افزایش دهد تا با افزایش تنوع در محصولات خود بتواند رضایت طیف بیشتری از کاربران را به دست آورد.




 

دو طرف گوشی و کناره‌ها کاملاً هموار بوده و گوشی اصطلاحاً خوش‌دست است. هرچند که ممکن است وزن گوشی بیشتر از ضخامتش به نظر برسد اما باریک‌تر از A8 بوده و ضخامت 7.5 میلی‌متری (در مدل دیگر هم 7.9 میلی‌متری) دارد.

قاب پشت گوشی از پلاستیک مات تولید شده که باعث ایجاد احساس بهتر در هنگام به دست گرفتن گوشی خواهد شد. هرچند مطمئناً در این زمینه بهترین نبوده اما رضایت‌بخش خواهد بود. در مورد رنگ این گوشی شما بین 3 رنگ سفید، مشکی و طلایی حق انتخاب خواهید داشت.
 

گوشه‌ها در بالا و پایین به نحوی طراحی شده که اندکی افزایش ضخامت داشته باشیم. این امر در سهولت به‌دست گرفتن گرفتن گوشی به خصوص در هنگام گرفتن یک عکس به‌صورت افقی بسیار کمک خواهد کرد. در حالی که گوشه‌های صاف می‌تواند بسیار لغزنده باشد.

 

در جهت عمودی کلید سخت‌افزاری “home” در قسمت میانی و دو کلید خازنی “تماس” و “بازگشت” در دو طرف آن قرار گرفته است و کلید “هوم” هیچ‌گونه خواننده اثرانگشتی ندارد.

 

در بالای صفحه‌نمایش قسمت‌های دیگری نیز تعبیه شده که می‌توان به دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی در سمت راست و فلش LED در سمت چپ اشلره نمود. این مسئله سبب شده که در عکس‌هایی که در تاریکی توسط این دوربین گرفته می‌شود، یک سمت صورت روشن‌تر از سمت دیگر باشد. مطمئناً اگر سنسور دوربین و فلش کنار یکدیگر قرار می‌گرفتند، نتیجه حاصل رضایت‌بخش‌تر بود.

 

سنسور خروجی صدای گوشی و همچنین سنسورهای میزان فاصله و نور محیط نیز در کنار هم به چشم می‌خورند.

در دو طرف تلفن کلیدهای پاور و تنظیم صدا به چشم می‌خورد که علی‌رغم فیزیکی بودن بسیار ظریف و نازک هستند.

گلکسی J7 سامسونگ از بالا کاملاً ساده و عاری از هرگونه دکمه‌ای است چرا که تمامی قسمت‌های موردنیاز دیگر از جمله پورت میکرو USB 2.0، جک هدفون و میکروفون گوشی در قسمت پایین قرار گرفته‌اند. بد نیست بدانید که پورت USB این کهکشانی MHL TV را پشتیبانی نمی‌کند (با کمک متدهای بدون نیاز به سیم می‌بایست ازا این قابلیت استفاده کنید.) اما USB On-The-Go را می‌توانید در این دستگاه داشته باشید.

قاب پشتی گوشی قابل جابه‌جایی است و با برداشتن آن شما به سه درگاه دسترسی خواهید داشت که یکی از آن‌ها درگاه باتری خواهد بود. درگاه سیم‌کارت 1 و کارت حافظه میکرو اس‌دی روی هم طراحی شده (سیم‌کارت در زیر) در حالی که سیم‌کارت دوم در کنار این دو قرار می‌گیرد. این مسئله تعویض و مبادله سیم‌کارت دوم و کارت حافظه را آسان‌تر می‌سازد.




 

باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی J7 همتراز با باتری گلکسی نوت 5 سامسونگ است اما از آنجا که این دو دستگاه در چیپست مورد استفاده و رزولوشن نمایشگر 720 پیکسل J7 متفاوت هستند، عملکرد متفاوتی از خود نشان خواهند داد.
 

 

نمایشگر:

گلکسی J7 سامسونگ با یک نما‌یشگر سوپرامولد بزرگ عرضه می‌شود. در سال‌های اخیر این صفحه‌نمایش‌ها برای نشان دادن رنگ‌های دقیق و شارپ، قدرت خوانایی بهتر زیر نور مستقیم خورشید و کیفیت عالی به‌خوبی شناخته شده‌اند. هرچند این نمایشگر 5.5 اینچی رزولوشن 720 پیکسلی ارائه داده است.

ظاهراً تراکم پیکسلی 267 ppi از نظر عملی کافی به نظر می‌رسد و متون حتی با کوچک و بزرگ کردن و باریک و درشت نمودن نیز خوانا باقی می‌مانند. لازم به ذکر است که پشتیبانی از ماتریس RGB نسبت به PenTile یکی از بزرگ‌ترین مزایا به شمار می‌آید.

 

 

رنگ‌ها بسیار دقیق هستند و شما باید دوباره یک انتخاب از میان حالت‌های پایه، تصویر امولد و ویدئوی امولد داشته باشید. پس از آزمایش هر یک از این گزینه‌ها به این نتیجه رسیدیم که حالت “Basic” دقیق‌ترین نتایج را در مقایسه با دو گزینه دیگر ارائه می‌کند اگرچه بسیاری از کاربران در انتخاب‌های خود دو گزینه دیگر را ترجیح می‌دهند.

ر صورت تغییر زاویه دید نیز رنگ‌ها به خوبی مشخص می‌شوند اما باید به این نکته نیز اشاره داشت که رنگ‌های آبی و سبز در زوایای بسیار افراطی تیره‌تر از آنچه که در واقع هستند به نظر می‌رسد.



 

در استفاده‌های معمولی در مقایسه با بهترین نمایشگرهای سوپرامولد نور کم‌تری دارد اما نسبت به کهکشانی همتراز خود گلکسی A8 نتیجه بهتری در عمل داشته است. نمایشگر J7 در شرایط نرمال 360nits روشن نموده و در فضای باز و بالا رفتن میزان نور موجود در محیط تا 500nits به صورت مؤثر اما برای مدتی کوتاه افزایش می‌یابد (به منظور محفاظت از نمایشگر و باتری، این حالت به‌طور خورکار پس از مدتی خاموش می‌شود).


 

در طول مدت روشنایی روز نمایشگر به خوبی خوانایی خود را حفظ کرده و گفته شده که همچون گلکسی آلفا و یا گلکسی اس 4 در این زمینه عمل کرده است. شما حتی این امکان را خواهید داشت که با انتخاب حالت “بیرون از منزل” میزان نور را افزاش داده و گلکسی J7 را به عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها در این دسته ببینید.

 

طول عمر باتری:

همان گونه که در بالا نیز اشاره شد گلکسی J7 سامسونگ با یک باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی به بازار عرضه خواهد شد که از این نظر با گلکسی نوت 5 سامسونگ برابری می‌کند.




جمع بندی

دوربین اصلی و سلفی باکیفیت، نمایشگر امولد با رزولوشن HD، اندروید لالی‌پاپ در مقابل فقدان حسگر نور محیط، استفاده از تراشه‌ای بی‌نام‌ونشان، طراحی سنتی سامسونگ نمی‌توانند هر کاربری را برای خرید این گوشی  متقاعد کنند؛ اما خوش‌دستی این گوشی، مقدار 1.5 گیگابایت رم و استفاده از فلش برای دوربین سلفی می‌توانند مواردی باشند که J7 سامسونگ را گزینه ای مناسب پیش روی شما قرار دهند .

مشخصات کلی

  • تعداد سیم کارت
    دو سیم کارته
  • قطع سیم کارت
    میکروسیم
  • ابعاد
    7.5 × 78.7 × 152.2 میلی‌متر
  • وزن
    171 گرم
  • ساختار بدنه
    پلاستیک

پردازنده

  • تراشه
    Samsung Exynos 7580 Chipset
  • پردازنده مرکزی
    Octa-Core Cortex-A53 CPU
  • نوع پردازنده
    64 بیت
  • فرکانس پردازنده ی مرکزی
    1.5 گیگاهرتز
  • پردازنده ی گرافیکی
    Mali-T720MP2

حافظه

  • حافظه داخلی
    16گیگابایت
  • مقدار RAM
    1.5 گیگابایت
  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
    microSD
  • حداکثر ظرفیت کارت حافظه
    128 گیگابایت

صفحه نمایش

  • صفحه نمایش رنگی
    بله
  • صفحه نمایش لمسی
    بله
  • نوع
    OLED
  • فناوری
    Super AMOLED
  • اندازه
    5.5 اینچ
  • تراکم پیکسلی
    267 پیکسل بر هر اینچ
  • تعداد رنگ
    16میلیون رنگ
  • رزولیشن
    1280 × 720 | HD
  • سایر قابلیت ها
    قابلیت دریافت تا 10 لمس همزمان
  • محافظت
    ندارد

ارتباطات

  • شبکه های ارتباطی
    2G و 3G
  • شبکه 2G
    GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
  • شبکه 3G
    HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
  • Wi-Fi
    Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac
  • فن‌آوری‌های ارتباطی
    EDGE , GPRS , OTG , Wi-Fi , بلوتوث , رادیو
  • رادیو
    رادیو FM
  • بلوتوث
    نسخه 4.1
  • فن‌آوری مکان‌یابی
    A- GPS , GLONASS
  • درگاه ارتباطی
    micro USB v2.0

دوربین

  • دوربین
    دارد
  • فوکوس اتوماتیک
    دارد
  • فلش
  • رزولوشن عکس
    13.0 مگاپیکسل
  • فیلمبرداری
    رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS)
  • سایر قابلیت‌های دوربین
    قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus )قابلیت تشخیص چهره ( Face Detection )قابلیت عکاسی پانوراما ( Panorama )
  • دوربین سلفی
    دارای سنسور با رزولوشن 5 مگاپیکسل _ دارای فلش از نوع LED

صدا

  • بلندگو
  • جک 3.5 میلی‌متری صدا

امکانات نرم افزاری

  • سیستم عامل
    android
  • نسخه سیستم عامل
    Lollipop 5.1.1
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • منوی فارسی
  • قابلیت‌های نرم‌افزاری
    MMS , ایمیل , برنامه ویرایش عکس , سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube , قابلیت استفاده از سرویس شبکه‌های اجتماعی , قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس , PDF
  • دفترچه تلفن
    با امکان افزودن مخاطب به تعداد بی‌نهایت
  • موسیقی
    eAAC , Flac , MP3 , WAV , WMA
  • ویدیو
    H.264 , MP4 , WMV
  • ضبط صدا

سایر مشخصات

  • حسگرها
    شتاب‌سنج ( Accelerometer ) , مجاورت ( Proximity )
  • باتری قابل تعویض
  • مشخصات باتری
    باتری از نوع لیتیوم-یون با ظرفیت 3000 میلی‌آمپر ساعت
  • سایر قابلیت‌ها
    پشتیبانی از شبکه‌ی بی‌سیم ANT
  • اقلام همراه گوشی
    دفترچه‌ راهنما , شارژر , هندزفری , کابل USB
برای این محصول دیدگاهی ثبت نشده است
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما بعد از تایید توسط مدیریت در بین دیدگاه ها نمایش داده خواهد شد

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

نقاط قوت

  • دوربین اصلی و سلفی با کیفیت
  • مجهز شدن دوربین سلفی به فلش
  • نمایشگر بزرگ
  • باتری با ماندگاری عالی

نقاط قوت

  • عدم وجود حس‌گر سنجش نور محیط