ایستاگرام ما

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy J5 SM-J500F/DS دو سیم کارت 4G Samsung Galaxy J5 Dual SIM SM-J500F/DS 4G

  5  از  1  رای
برند : سامسونگ
دسته بندی : تلفن همراه
وضعیت :
ناموجود
فروشنده :
لیدی لرد
زمان تحویل:
موجود در انبار لیدی لرد ✅
  • تراشه : Qualcomm Snapdragon 410 Chipset
  • فرکانس پردازنده ی مرکزی : 1.2 گیگاهرتز
  • حافظه داخلی : 8 گیگابایت
  • رزولوشن عکس : 13.0 مگاپیکسل
  • سیستم عامل : android
کلمات کلیدی :
معرفی اجمالی محصول

Samsung Galaxy J5 Dual SIM SM-J500F/DS 4G

گوشی سامسونگ J5 -  سامسونگ پرفروش


امروز قصد داریم به بررسی گوشی‌ای نه‌چندان جدید اما بسیار پرفروش بپردازیم. گوشی‌ای که امروز قصد آشکار کردن معایب و مزایای آن را برای شما داریم Galaxy J5 است. موارد بسیاری دخیل هستند که J5 را به گوشی محبوب و پرفروشی تبدیل کرده اند در ادامه با نقدی واقع بینانه با ما همراه باشید .
 
عرضه‌ی اسمارت‌فون‌های میان‌رده و پایین‌رده در کنار گوشی‌های پرچم‌دار یا بالارده می‌تواند سهم سامسونگ در بازار اسمارت‌فون‌ها را بهبود ببخشد. امسال این شرکت، گوشی‌های ارزان قیمت بیشتری را معرفی کرد. گلکسی J5 با قیمت مناسبی که در بین میان‌رده‌ها دارد، کیفیت خوبی را ارائه می‌دهد و بدنه و فریم این گوشی برخلاف سری A از جنس پلاستیک است اما به همین دلیل، باتری این گوشی قابل تعویض است. سامسونگ گلکسی J5 یک گوشی دو‌ سیم‌‌کارته است و برای کسانی که به یک گوشی ارزان قیمت و دو‌ سیم‌کارت نیاز دارند، مناسب است.


طراحی

در گوشی‌های ارزان این قسمت اهمیت بیشتری نسبت به گوشی‌های گران‌قیمت دارد، زیرا کاربران به دنبال پرداخت هزینه کمتر و در عوض خرید گوشی شیک هستند. بااینکه طراحی‌این گوشی تفاوت چندانی با گوشی‌های دیگر سامسونگ ندارد، به‌دلیل پرداخته شدن به جزئیات، با گوشی بسیار شیکی نسبت به قیمتش روبرویید.







قاب جلویی میزبان صفحه‌نمایش 5 اینچی است که حدود 70 درصد فضا را به خودش اختصاص داده. بالای صفحه‌نمایش دوربین دوم، سنسورها، خروجی صدای مخاطب و از همه مهم‌تر فلاش برای دوربین دوم قرار گرفته است. در پایین نیز کلیدهای لمسی خازنی معروف سامسونگ در کنار کلید فیزیکی Home قرار دارد.



قاب پشتی را می‌توانیم زیباترین بخش دستگاه بنامیم؛ قابی از جنس پلاستیک. با طراحی‌ای که سامسونگ برای آن در نظر گرفته، رنگی همانند خودروهای لوکس دارد. دوربین اصلی بالای این قاب در کنار اسپیکر و فلاش قرار دارد. این قاب از جای خود خارج می‌شود و کاربر می‌تواند به باتری و درگاه‌های سیم‌کارت و کارت حافظه دسترسی داشته باشد. نکته مثبت اینجاست که گوشی از دو سیم‌کارت همزمان پشتیبانی می‌کند و درگاه سیم‌کارت دوم هیچ ارتباطی به کارت حافظه خارجی ندارد و می‌توانید با خیال راحت از دوسیم‌کارت همزمان و کارت حافظه خارجی در کنار یکدیگر استفاده کنید.





در پشت گوشی، دوربین عقب، فلش LED و بلندگو کنار هم قرار گرفته‌اند. در قسمت پایین گوشی، درگاه microUSB، جک ۳٫۵ میلی‌متری و میکروفون وجود دارند. در قسمت راست این گوشی، دکمه‌ی پاور/قفل و در قسمت چپ آن، دکمه‌های کم و زیاد کردن صدا وجود دارند. این دستگاه، ۷٫۹ میلی‌متر ضخامت داشته و وزن آن، ۱۴۶ گرم است. در هنگام دست گرفتن این گوشی با یک گوشی بزرگ و کاملا ضخیم روبرو می‌شوید اما خوش‌دستی گلکسی J5 را حس خواهید کرد.








 

درمجموع J5 گوشی بسیار خوش‌دستی است و هنگام دست گرفتن آن هیچ حس منفی‌ای نسبت به آن ندارید و ارزان بودن قیمتش را حس نمی‌کنید.



صفحه نمایش

همان‌طور که گفتیم، صفحه‌نمایش اندازه‌ای 5 اینچی دارد. سامسونگ از کیفیت HD برای این صفحه استفاده کرده است. کیفیت HD در حال حاضر کیفیت خوبی محسوب نمی‌شود، اما برای گوشی‌ ارزان‌قیمت بسیار مناسب است. جنس صفحه سوپرآمولد است که بین گوشی‌های ارزان‌قیمت یک موهبت برایش محسوب می‌شود. عمق رنگ مشکی این صفحه‌نمایش، به دلیل خاموش بودن پیکسل‌های مشکی، بسیار زیاد است و همین امر باعث شده کنتراست تصاویر در صفحه‌نمایش J5 بسیار خوب باشد.

 

روشنایی صفحه نیز بسیار خوب است و این هم یکی دیگر از الطاف صفحه‌نمایش سوپرآمولد است. پیکسل‌ها در این صفحه از فاصله‌ای چند سانتی‌متری که با آن کار می‌کنید مشخص نیستند و تنها زمانی می‌توانید پیکسل‌ها را در آن مشاهده کنید که از فاصله بسیار نزدیک به صفحه نگاه کنید.
 

به لطف کنتراست بالای صفحه‌نمایش خوانایی زیر نور خورشید بسیار خوب است و محتوا به‌خوبی در آن قابل‌تشخیص است. در صورت فعال کردن حالت Outdoor نیز نور صفحه به بیشترین حد خودش می‌رسد و درنهایت خوانایی در نور خورشید بهتر نیز می‌شود. متاسفانه سنسور نور در گوشی وجود ندارد و اگر بخواهید نور صفحه شما با توجه به شرایط نور محیط تنظیم شود، باید این کار را به‌صورت دستی انجام دهید.
 

درمجموع صفحه‌نمایش Galaxy J5 یک سرو گردن نسبت به رقبایش بالاتر است و تمام این برتری به جنس صفحه یعنی سوپرآمولد بودن آن مربوط می‌شود.



 

سخت‌افزار

 

گلکسی J5 به یک پردازنده‌ی کوالکام MSM8916 اسنپدراگون ۴۱۰ با چهار هسته‎‌ی ۱٫۲ گیگاهرتزی Cortex-A53 و گرافیک ادرنو ۳۰۶  مجهز شده است. همچنین رم این گوشی، ۱٫۵ گیگابایت می‌باشد. برنامه‌ی Smart Manager، میزان رم استفاده شده را نیز نشان می‌دهد. در بنچمارک AnTuTu، این گوشی توانست امتیاز ۲۱۸۳۱ را به دست بیاورد که پایین‌تر از شیائومی می۲، ردمی نوت و اچ‌تی‌سی وان قرار دارد.

برای انجام دادن کارهای روزمره نیز هیچ مشکلی با گوشی نخواهید داشت و دستگاه به‌راحتی از پس تمام کارهای شما مانند چک کردن شبکه‌های اجتماعی، کارهای تلفنی و هر کاری که به‌صورت روتین با گوشی خود انجام می‌دهید برمی‌آید.







نرم افزار

 

طبق انتظاری که دارید، سیستم‌عامل دستگاه اندروید است. نسخه 5.1.1 اندروید روی گوشی نصب شده و به نظر می‌رسد دیگر هیچ به‌روزرسانی جدیدی به نسخه‌های بعدی اندروید در کار نیست. این اندروید با رابط کاربری مخصوص سامسونگ، تاچ ویز، تزئین شده است. شاید استفاده از این رابط کاربری باعث شده باشد فضای تقریبا زیادی از حافظه داخلی درگیر شود، اما با امکاناتی که به لطف این رابط کاربری به گوشی افزوده شده می‌توان آن را نادیده گرفت.
 

صفحه اصلی امکانات خوبی از جمله میان‌برهایی برای دوربین و تماس دارد و نوتیفیکیشن‌ها نیز در آن به‌صورت کارتی نمایش داده می‌شوند. امکان دسترسی به نوتیفیکیشن بار از صفحه قفل فراهم است که بسیار کاربردی است و نیاز کاربر به باز کردن قفل صفحه را کم می‌کند.
 

صفحه اصلی و صفحه برنامه‌ها نیز همان است که در دیگر گوشی‌های سامسونگ مشاهده می‌شود. نوتیفیکیشن بار نیز در تمام صفحات قابل دسترسی است و سوییچ‌های خوبی در آن از جمله روشن کردن فلاش LED به‌عنوان چراغ قوه وجود دارد.







همان‌طور که گفتیم، این گوشی یک گوشی دو سیم‌کارته است که می‌توانید هم‌زمان از دو سیم‌کارت در این گوشی استفاده کنید. SIM card manager برنامه‌ای برای مدیریت سیم‌کارت‌های شما می‌باشد. با استفاده از این برنامه، توانایی انتخاب سیم‌کارت پیش‌فرض برای داده موبایل یا تماس را دارید و همچنین می‌توانید برای هر سیم‌کارت، زنگ‌های مختلفی را قرار دهید. علاوه بر این، می‌توانید سیم‌کارتی را بر روی حالت پرواز قرار دهید و تنها سیم‌کارت دیگر را فعال کنید. همچنین این توانایی را دارید تا تماس‌های هر دو سیم‌کارت را تنها بر روی یک سیم‌کارت دریافت کنید.


درمجموع سیستم‌عامل تقریبا به‌روز است و رابط کاربری تاچ ویز در این گوشی به‌خوبی روی سیستم‌عامل نشسته و هیچ مشکلی برای آن به وجود نمی‌آورد.

 

دوربین

 

گلکسی J5 و گلکسی J7، اولین گوشی‌های سامسونگ به حساب می‎آیند که به فلش LED در جلوی گوشی مجهز شده‌اند. گلکسی J5 به یک دوربین عقب ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی مجهز شده است. هر دو دوربین این دستگاه به یک فلش LED مجهز شده‌اند و مناسب برای عکس‌برداری در شرایط نوری کم می‌باشد. وجود فلش LED در جلوی این گوشی، یکی از مزیت‌های بزرگ این گوشی محسوب می‌شود.
 




دوربین دوم سنسور 5 مگاپیکسلی دارد که سامسونگ برای گرفتن عکس‌های روشن‌تر در نور کم یک فلاش نیز در کنارش قرار داده است. زمانی که فلاش دوربین دوم را فعال کنید، این فلاش همیشه روشن می‌ماند تا زمانی که به‌صورت دستی آن را خاموش کنید و این‌طور نیست که با عکس گرفتن، یک لحظه روشن و سپس خاموش شود. این فلاش برای عکس گرفتن در فاصله نزدیک خوب عمل می‌کند، اما اگر از مونوپاد استفاده کنید و فاصله شما از دوربین زیادتر شود، فلاش کمک چندانی به شما نمی‌کند.


عکس‌های گرفته شده با دوربین این گوشی در روز، بدون نویز است و کیفیت قابل قبولی را ارائه می‌دهد اما هنگام عکس‌برداری در شب و شرابط نوری کم، با نویزهایی روبرو می‌شوید. با این حال، با وجود گشودگی دیافراگم f/1.9، عکس‌های خوبی در شب با نور کافی گرفته می‌شود .


 

دوربین با کیفیت Full HD فیلم‌برداری می‌کند که در نور کافی نتیجه کار قابل‌قبول است، اما در نور کم باز هم نویزی که ایجاد می‌شود از کیفیت می‌کاهد.

 

با دو بار فشار دادن کلید Home دوربین فعال و آماده به کار می‌شود. سرعت آماده به کار شدن دوربین برای گوشی‌ میان‌رده بسیار خوب است.

 

داغ کردن

مشکلی به نام داغ کردن برای Galaxy J5 وجود ندارد؛ حتی زمان اجرای بازی آسفالت داغ شدنی در کار نیست که شما را آزار دهد. قسمت بالای گوشی در قاب جلو کمی داغ می‌شود که کاملا طبیعی است و در حدی نیست که شما آن را حس کنید.

 

باتری
 

سامسونگ از باتری قابل تعویض 2600 میلی‌آمپرساعتی برای این گوشی استفاده کرده است. برای گوشی‌ای با صفحه‌نمایش 5 اینچی و کیفیت اچ‌دی این باتری کافی به نظر می‌رسد. در عمل نیز باتری به‌خوبی خودش را به ما اثبات کرد. در استفاده از گوشی در مدت 2 روز به‌راحتی توانستیم با آن کار کنیم و به شارژ نیاز پیدا نکنیم. در مدت 15 دقیقه بازی آسفالت با گوشی درصد شارژ از 43 به 38 رسید که قابل‌قبول است.
 

هرچه باتری در زمینه ماندگاری خوب عمل می‌کند، در زمینه شارژ شدن کاربر را به ‌زحمت می‌اندازد. برای شارژ شدن باتری از صفر تا 100 درصد به حدود 3 ساعت زمان نیاز دارید که این موضوع را می‌توانیم به مجهز نبودن دستگاه به شارژ سریع مربوط بدانیم.







حالت‌های Power Saving و Ultra Power Saving در این گوشی نیز وجود دارد. با فعال کردن این ویژگی‌ها، در استفاده از باتری صرفه جویی خواهد شد. در حالت Ultra Power Saving، قابلیت‌های بسیار زیادی غیرفعال خواهند شد و صفحه به رنگ سیاه و سفید در خواهد آمد. در صورتی که قصد دارید تا یک گوشی ارزان و در عین حال با یک عمر باتری عالی را خریداری کنید، گلکسی J5 انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.



جمع بندی
 

Galaxy J5 در حال حاضر یکی از گوشی‌های بسیار پرفروش رده میانی بازار است. کسانی که به دنبال گوشی‌های ارزان‌قیمت هستند حتما پیشنهاد خرید این گوشی را از فروشنده یا دوستان خود خواهند شنید. دلیل این امر نیز کاملا مشخص است: J5 با در نظر گرفتن قیمت آن سخت‌افزار خوب و طراحی مناسبی دارد.
 

اگر به دنبال خرید گوشی ارزان‌قیمت هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم این گوشی دو سیم‌کارته را در صدر لیست خرید خود قرار دهید و اطمینان می‌دهیم نسبت به هزینه‌ای که می‌پردازید، محصول مناسبی دریافت خواهید کرد.

مشخصات کلی

  • تعداد سیم کارت
    دو سیم کارته
  • قطع سیم کارت
    میکروسیم
  • ابعاد
    7.9 × 71.8 × 142.1 میلی‌متر
  • وزن
    146 گرم
  • ساختار بدنه
    پلاستیک

پردازنده

  • تراشه
    Qualcomm Snapdragon 410 Chipset
  • پردازنده مرکزی
    Quad-core Cortex-A53 CPU
  • نوع پردازنده
    64 بیت
  • فرکانس پردازنده ی مرکزی
    1.2 گیگاهرتز
  • پردازنده ی گرافیکی
    Adreno 306

حافظه

  • حافظه داخلی
    8 گیگابایت
  • مقدار RAM
    1.5 گیگابایت
  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
    microSD
  • حداکثر ظرفیت کارت حافظه
    128 گیگابایت

صفحه نمایش

  • صفحه نمایش رنگی
    بله
  • صفحه نمایش لمسی
    بله
  • نوع
    OLED
  • فناوری
    Super AMOLED
  • اندازه
    5.0 اینچ
  • تراکم پیکسلی
    294 پیکسل بر هر اینچ
  • تعداد رنگ
    16میلیون رنگ
  • رزولیشن
    1280 × 720 | HD
  • سایر قابلیت ها
    قابلیت دریافت تا 2 لمس همزمان
  • محافظت
    ندارد

ارتباطات

  • شبکه های ارتباطی
    2G و3G و4G
  • شبکه 2G
    GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
  • شبکه 3G
    HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
  • شبکه 4G
    LTE band 1|2100, 3|1800, 5|850, 7|2600, 8|900, 20|800
  • Wi-Fi
    Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac
  • فن‌آوری‌های ارتباطی
    EDGE , GPRS , OTG , Wi-Fi , بلوتوث , رادیو
  • رادیو
    رادیو FM
  • بلوتوث
    نسخه 4.1
  • فن‌آوری مکان‌یابی
    A- GPS , GLONASS
  • درگاه ارتباطی
    micro USB v2.0

دوربین

  • دوربین
    دارد
  • فوکوس اتوماتیک
    دارد
  • فلش
  • رزولوشن عکس
    13.0 مگاپیکسل
  • فیلمبرداری
    رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS)
  • سایر قابلیت‌های دوربین
    قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus )قابلیت تشخیص چهره ( Face Detection )
  • دوربین سلفی
    دارای سنسور با رزولوشن 5 مگاپیکسل _ دارای فلش از نوع LED

صدا

  • بلندگو
  • جک 3.5 میلی‌متری صدا

امکانات نرم افزاری

  • سیستم عامل
    android
  • نسخه سیستم عامل
    Lollipop 5.1.1
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • منوی فارسی
  • قابلیت‌های نرم‌افزاری
    MMS , ایمیل , برنامه ویرایش عکس , سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube , قابلیت استفاده از سرویس شبکه‌های اجتماعی , قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس , PDF
  • دفترچه تلفن
    با امکان افزودن مخاطب به تعداد بی‌نهایت
  • موسیقی
    eAAC , Flac , MP3 , WAV , WMA
  • ویدیو
    H.264 , MP4 , WMV
  • ضبط صدا

سایر مشخصات

  • حسگرها
    شتاب‌سنج ( Accelerometer ) , مجاورت ( Proximity )
  • باتری قابل تعویض
  • مشخصات باتری
    باتری از نوع لیتیوم-یون با ظرفیت 2600 میلی‌آمپر ساعت
  • سایر قابلیت‌ها
    پشتیبانی از شبکه‌ی بی‌سیم ANT
  • اقلام همراه گوشی
    دفترچه‌ راهنما , شارژر , هندزفری , کابل USB
برای این محصول دیدگاهی ثبت نشده است
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما بعد از تایید توسط مدیریت در بین دیدگاه ها نمایش داده خواهد شد

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

نقاط قوت

  • مجهز شدن دوربین سلفی به فلش
  • باتری با ماندگاری مناسب
  • نمایشگر 5.0 اینچی
  • دوربین با کیفیت نسبت به رقبا
  • پشتیبانی از شبکه 4G

نقاط قوت

  • سخت‌افزار نه چندان قدرتمند