ایستاگرام ما

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A5 2016 SM-A510FD دو سیم‌کارت Samsung Galaxy A5 2016 SM-A510FD

  9  از  2  رای
برند : سامسونگ
دسته بندی : تلفن همراه
وضعیت :
ناموجود
فروشنده :
لیدی لرد
زمان تحویل:
موجود در انبار لیدی لرد ✅
  • تراشه : Samsung Exynos 7580 Chipset
  • فرکانس پردازنده ی مرکزی : 1.6 گیگاهرتز
  • حافظه داخلی : 16گیگابایت
  • رزولوشن عکس : 13.0 مگاپیکسل
  • سیستم عامل : android
معرفی اجمالی محصول

Samsung Galaxy A5 2016 SM-A510FD

گوشی سامسونگ A5 2016 - میان رده ی درخشان


 

سال 2016 در حال تبدیل شدن به سال دستگاه های بالارده (نه پرچمدار) است. دستگاه هایی که امکانات ضروری پرچمداراها را در کنار سخت افزار بالارده ارایه می کنند و قیمت مناسب تری نسبت به پرچمدارها دارند.سری گلکسی آ (Galaxy A) سامسونگ هم نماد همین دستگاه هاست و امسال نسخه به روزشده خود را اراه کرده است. بر خلاف نظر خیلی ها، سری 2016 با سری اولیه گلکسی آ (Galaxy A) که در سال 2015 ارایه شدند تفاوت ها مشخص و خوبی دارد که به فروش آن ها کمک می کند. در ادامه با نقدی واقع بینانه با ما همراه باشید .

 


خانواده گلکسی A اولین سری سامسونگ با بدنه تماما آلومینیومی بود که باریک و شیک طراحی شده بود تا به نیازهای شما پاسخ گفته باشد. فروش این خانواده کاملا قابل توجه بود و سامسونگ هم در پاسخ به موفقیت آن، سری 2016 ‍این خانواده را تولید کرده است. Galaxy A 2016 یک خانواده دارای 4 عضو است که احتمالا به زودی شاهد معرفی عضو پنجم آن باشیم. گلکسی آ 3 2016 (Galaxy A3 2016) شاهد کمترین به روزرسانی ممکن در این بین بوده است اما گلکسی آ 5 و آ 7 2016 به بهترین شکل برای سال 2016 آماده شده اند. عضو آخر گلکسی آ 9 2016 است که البته متمرکز بر بازار چین ارایه می شود، یک فبلت 6 اینچی با 4000 میلی آمپر باتری!

 

طراحی

 


حداقل تا سال گذشته شرکت ها قعال در زمینه موبایل اعتقادی به ارایه طراحی مناسب و با کیفیت برای دستگاه هایی به جز پرچمدار آن شرکت نداشتند، سامسونگ حتی برای ارایه چنین طراحی برای پرچمدارانش هم چنین اعتقادی نداشت تا به سال 2014 رسیدیم. سامسونگ پس از گلکسی اس 5 در گلکسی آلفا و گلکسی نوت 4 یک تغییر در شاسی این دستگاه ها ایجاد کرد و از فلز استفاده کرد. پس از این دو ارایه، سری گلکسی A سامسونگ بود که با بدنه تمام فلزی وارد بازار شد و یک دستگاه با کیفیت بالا و زیبا را در رده پایین تا میانه ارایه کرد. پس از این ارایه بود که همه فکر می کردند گلکسی اس 6 هم چنین طراحی را خواهد داشت که سامسونگ از پروژه صفر خود پرده برداشت.
 

 



 

پروژه صفر سامسونگ در گلکسی نوت 5 هم خودنمایی کرد و حالا نوبت به گلکسی A است. سری گلکسی آ 2016 (Galaxy A 2016) در حقیقت مدل های معرفی شده در سال 2015 هستند که البته سامسونگ روال نام گذاری خودروسازان را در پیش گرفت و آن ها را با نام یک سال جلوتر رونمایی کرد، چرا که در حقیقت این دستگاه ها سال 2016 به بازار رسیدند.

 

از ابتدای معرفی خانواده گلکسی آ 2016 (Galaxy A 2016) عضو میانی این خانواده یعنی گلکسی آ 5 2016 برای ما جذابیت بیشتری داشت. یک دستگاه خوشدست و به اندازه نرمال با پیشرفت محسوس که آن را به بهینه ترین گزینه برای خرید تبدیل می کند. البته اگر موبایل بزرگتر می خواهید می توانید گلکسی آ 7 2016 بخرید و اگر علاقه به وجود حسگر اثرانگشت و شارژ سریع ندارید می توانید نمونه کوچکتر 5 اینچی گلکسی آ 3 2016 را بخرید.

 

در اولین تجربه ما از دیدار با گلکسی A 2016 می توانیم بگوییم که اگر دقت نکنید شاید آن را با گلکسی اس 6 اشتباه بگیرید. این طبیعی است چرا که شباهات این دستگاه ها با هم زیاد است. وقتی آن را در دست می گیرید به لطف 2.5D بودن شیشه پشت و جلو، حس لمس خیلی خوبی به شما القا می شود. ما نمونه مشکی را در اختیار داشتیم و باید گفت سامسونگ برای شاسی آلومینیویم این سری در رنگ مشکی، رنگ تیره تری را انتخاب کرده است که شخصا آن را می پسندیم. خوشبختانه شیشه موجود در رنگ مشکی دیگر سورمه ای یا مشکی یاقوتی نیست، سامسونگ تصمیم گرفته است امسال رنگ مشکی خالص تری را برای سری آ و البته گلکسی اس 7 و اس 7 اج در نظر بگیرد. توجه داشته باشید که رنگ مشکی گلکسی آ 2016 با گلکسی اس 7 متقاوت است.

 

 

این دستگاه به طرز مشخصی سنگین تر از نمونه سال پیش است، 28 گرم سنگین تر شدن گلکسی آ 5 2016 را شخصا دوست نداریم چرا که گلکسی آ 5 دستگاه بهتری برای دست گرفتن بود اما این افزایش وزن را می توان به افزایش 600 میلی آمپری باتری گلکسی آ 5 2016 بخشید.

 

ضخامت گلکسی آ 5 2016 هم از نسل قبل بیشتر است، حدود 0.6 میلی متر که این را دوست داریم چرا که اولا یک موبایل 7 میلی متری کاملا مناسب برای در دست گرفتن است. علاوه بر آن داخل رفتن دوربین پشتی آن به طرز قابل توجه در بدنه را می توان یک پیشرفت خوب دانست.

 

با وجود بزرگتر شدن نمایشگر به انداز 0.2 اینچ اما به لطف حاشیه تصویر کمتر (72.5٪ در مقابل 71٪) دستگاه کاملا خوشدستی را شاهد هستیم.

 

اما به خود دستگاه برسیم، دستگاه های شیشه ای عموما دستگاه های زیبایی هستند اما تا وقتی که به آن ها دست نزنید! این حقیقت است که شخصا برای ما هم خوشایند نیست، شما همیشه وقت ندارید که موبایل خود را تمیز کنید و این باعث می شود زیبایی موبایل شام تحت تاثیر قرار بگیرد اما حس لمس شیشه را دوست داشتیم.

طراحی سامسونگ همانند همیشه ساده است، جلوی دستگاه میزبان دکمه هوم که با حسگراثرانگشت یکپارچه است، می باشد. سمت چپ و راست این دکمه، دکمه های خازنی برنامه های اخیر و بازگشت قرار دارد. حقیقتا در نمونه ای که در اختیار ما بود، این کلیدها ما را کلافه کردند، چرا که گاها فعال نمی شدند و برای فعال شدن آن ها نیاز به چند بار خاموش و روشن کردن نمایشگر بود. احتمال می دهیم این یک مشکل عمومی نباشد و تنها دستگاه ما چنین مشکلی داشته باشد.

 

بالای دستگاه بلندگوی مکالمه را می بینین که خوشبختانه همرنگ پنل مشکی دستگاه است و جلب توجه زیادی نمی کند، طراحی سینی این بلندگوی همانند چیزیست که در گلکسی نوت 4 دیده بودیم. دوربین جلو و حسگرهای تنظیم نور و تقریب در دو سمت این بخش است.

 

 

پشت دستگاه دوربین و فلاش LED را می بینید. به لطف انتقال بلندگو به لبه پایین دیگر شاهد طراحی گلکسی اس 3 گونه نیستیم. دو لوگو سامسونگ و DOUS که اشاره به دو سیم بودن دستگاه است به صورت مشخص در پشت دستگاه خودنمایی می کند.

 

لبه های دستگاه طراحی خاصی دارد که می توان آن را ترکیبی از طرح گلکسی نوت 4 و گلکسی اس 6 دانست. در لبه سمت راست دکمه قفل و سینی سیم کارت اول در کنار مموری کارت است. خوشبختانه در مدل A500FD شاهد سینی هیبریدی برای مموری یا سیم کارت دوم نیستیم و سینی سیم کارت دوم در لبه بالا قرار دارد.

لبه بالا به جز سینی سیم کارت دوم میزبان میکروفون دوم هم هست و کاش سامسونگ کمی مشخص تر بین سوراخ مربوط به میکروفون و سینی سیم کارت تفاوت قائل می شد. اگر از کاربران عادی باشید، بعید نیست سوزن را در سوراخ میکروفون داخل کنید.

 

در لبه سمت چپ شاهد دکمه های تنظیم حجم صدا به صورت جدا هستید. لبه پایین میزبان بلندگوی تکی، پورت میکرو USB، جک 3.5 میلی متری صدا و میکروفون اصلی است.

 

 

در مجموع طراحی گلکسی آ 5 2016 را یکی از بهترین های این زمینه می دانیم که تنها رقیبش می تواند HTC A9 باشد.

 

نمایشگر

 

سامسونگ در سال 2015 نشان داده که علاقه دارد نمایشگر امولد خود را در دستگاه های بیشتری، حتی تا پایین رده ترین تلفن همراهش استفاده کند. این تصمیم مشخصا در گلکسی آ سال گذشته هم عملی شد اما متاسفانه نمایشگر 5 اینچی گلکسی A5 سال گذشته رزلشون HD داشت. خوشبختانه امسال در بخش نمایشگر یک پیشرفت مشخص و خوب را شاهدیم.

 

اجازه بدهید نگاهی به مشخصات سخت افزاری این بخش داشته باشیم:

 

نمایشگر 5.2 اینچی از نوع سوپرامولد به رزلوشن FHD یا 1920*1080 پیکسل، چگالی تصویر برابر 424 پیکسل در هر اینچ مربع، قابلیت شناسایی 5 لمس همزمان

افزایش رزلوشن در این دستگاه یک مورد ضروری بود. پنل های امولد سامسونگ با چینش pentile الماسی در چگالی تصویر های پایین خیلی خوب عمل نمی کنند. حالا گلکسی آ 5 2016 شاهد حضور رزلوشن FHD است. تنها پیشرفت اینجا نیست، بلکه سامسونگ ترجیح داده است کمی اندازه نمایشگر را هم بزرگتر کند و 5 اینچ به 5.2 اینچی برساند.

 

چگالی تصویر 424 پیکسل در هر اینچ مربع بسیار خوب برای خواندن متون، وبگردی و تماشای تصاویر یا ویدیوها روی این دستگاه است. شما با یک پنل امولد رو به هستید پس کنتراست بالای آن در کنار کمی اشباع رنگ در حالت Adaptive کاملا ایده آل برای تماشای ویدیو و تصاویر است.

 

اما کیفیت نمایشگر این دستگاه به چه شکل است؟ باید بگوییم بسیار خوب! این نمایشگر امولد است، بخواهید یا نخواهید شما را مجذوب خود می کند. کنتراست آن بسیار بالا، رنگ ها جذاب و کمی اغراق آمیزتر در حالت Adaptive Display اما کاملا دقیق در حالت Basic.

 

 

حداکثر روشنایی گلکسی آ 5 2016 کمی بهتر از نسل قبلی خود است که البته در زیر نور خورشید تا 600 نیت بالا خواهد رفت و این برای مطالعه زیر نور خورشید و یا در فضای باز بسیار خوب است. در مقایسه با یکی از اصلی ترین رقبای این دستگاه یعنی HTC One A9 که نمایشگر امولد دارد، باید گفت روشنایی نمایشگر به شکل مشخصی بیشتر است و این چیره دستی سامسونگ در تولید نمایشگرهای امولد را می رساند.

 

حداقل روشنایی این پنل هم در مقابل وان آ 9 بسیار عالی و تنها 1 نیت است، با این موبایل می توانید تا سحر در تاریکی اتاق خود با موبایل کار کنید و آخ نگویید! زوایای دید هم همانند پنل های امولد عالی است.

 

دقت رنگ اما موردی است که باید گفت، این یک پنل امولد است. کنتراست بالا تا حد زیادی سبب تقاوت چیزی است که روی پنل نمایشگر دیگر موبایل ها می بینیم. رنگ سفید همانند چیزی است که در آخرین نمونه های امولد تولید شده سامسونگ می بینیم اما در برخی موارد باید گفت که سلیقه هم حاکم است. شخصا میانه خوبی با رنگ سفید امولدها ندارم اما خیلی ها آن را می پسندند.

 

 

در مجموع باید گفت نمایشگر گلکسی آ 5 2016 بهترین نمونه امولد در رده قیمتی خود است و مورد پسند اکثر کاربران است. با در نظر گرفتن همه چیز آن را در رده بسیار خوب آن را ارزیابی می کنیم.

 

 

رابط کاربری

 


تاچ ویز! رابط کاربری سامسونگ برای اولین بار در ارایه با گلکسی A از قابلیت استفاده از قالب های گرافیکی یا Theme بهره مند شد. در گلکسی آ 2016 باید بگوییم اضافه شدن یک امکان جدید را شاهد نیستیم اما آریخ نسخه از رابط کاربری تاچ ویز که با اندروید 5.1.1 روی گلکسی اس 6 وجود دارد، اینجا هم هست

.

آیکون های گرد، پشتیبانی از قالب های گرافیکی جدید به علاوه چند قالب گرافیکی اختصاصی برای سری گلکسی آ 2016 و همه چیز همانند همان چیزی که گلکسی اس 6 دیده اید. هر چه که هست این آخرین نسخه از رابط کاربری سامسونگ است، اگر از کاربران دستگاه هایی که نام بردید باشید، کمی از ملاقات این رابط کاربری ناامید می شوید اما در غیر این صورت، این یک موضوع مثبت است.

قابلیت اجرا دو برنامه به صورت همزمان و در کنار هم اینجا هم وجود دارد. قابلیت بهینه سازی برنامه ها برای مصرف باتری از امکانات پیشفرض اندروید 6 است اما در تاچ ویز سامسونگ و با اندروید لالی پاپ هم در دسترس است و این جالب است.

 

 

یک قابلیت جالب دیگر در بخش Reset دستگاه به اسم Auto Reset وجود داشت. با فعال کردن این بخش دستگاه شما در هر 24 ساعت و در ساعت هایی که مطمئنا با دستگاه کار ندارید و شارژ کافی وجود دارد، به صورت خودکار ری-استارت یا راه اندازی مجدد می شود. این به بهبود عملکرد دستگاه کمک می کند و جالب بود که به صورت پیشفرض اینجا قرار دارد:

 

متاسفانه نسخه سیستم عامل همچنان 5.1.1 است ولی انتظار می رود سامسونگ در تابستان این دستگاه ها را به اندروید 6 به روزرسانی کند.

 

 

خوب آن که در رابط کاربری سامسونگ اکثر برنامه های پیشفرض نمونه های پیشرفته ای هستند که شما را از نصب کردن نمونه های مشابه بی نیاز می کند. در مجموع می توان گفت یک رابط کاربری خیلی خوب با قابلیت های شخصی سازی مناسب و برنامه های پیشفرض مناسب رو به رو هستید.

 

دوربین

 


بخش دوربین گلکسی آ 5 2016 (Galaxy A5 2016) در نگاه اول ما را تحت تاثیر خود قرار داد. اجازه بدهید این مشخصات را دوباره مرور کنیم:

 

دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی، f/1.9، لنز 28 میلی متری، لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS)، فلاشLED، فیلم برداری FHD به نرخ 30 فریم بر ثانیه

دوربین جلو 5 مگاپیکسل با فوکوس ثابت، f/1.9، لنز 24 میلی متری، فیلم برداری FHD 30 فریم ثانیه

 

لرزشگیر اپتیکال (OIS) و گشودگی دیافراگم f/1.9 از مشخصات نمونه های پرچمدار است که در گلکسی آ 5 2016 هم وجود دارد. به نسبت نمونه سال پیش سخت افزار بهتری وجود دارد اما در واقع اوضاع به چه شکل است؟

 

حقیقتا باید بگوییم در بخش رابط کاربری دوربین این دستگاه کمی ناامید شدیم. اصل رابط کاربری شبیه به آن چه که در گلکسی اس 6 دیده ایم است اما … آ … مثلا برای عکاسی HDR باید به منو حالت ها بروید و از آن انتخاب کنید که HDR عکس بگیرید. در حالت تصاویر به شکل مشخصی کند ثبت می شوند و البته رزلوشن تصویر تنها 8 مگاپیکسل است! حقیقتا باید گفت یا ما با HDR در لحظه پرچمدارهای بد عادت شده ایم یا واقعا این دستگاه کند است! با نگاهی به رقبا می بینیم که وضعیت مشابهی برای آن هم حاکم است اما واقعا این موضوع برای ما قابل هضم نیست. برای عکاسی در حالت شب هم همین وضعیت حکم فرما است. در پاناروما هم متاسفانه شاهد عکاسی با رزلوشن 5 مگاپیکسلی هستیم که زاویه دید 270 درجه را پوشش می دهد.

 

در حالت PRO یا حرفه ای اما تنظیمات خاصی در دسترس شما نیست، فقط تنظیم ISO، جبران نورددهی و تنظیم نور سفید:

 

 

فوکوس در شرایط نوری ضعیف واقعا کند است اما در شرایط نوری مناسب، خوب. f/1.9 و OIS خود را در شرایط نوری ضعیف نشان می دهند اما سرعت کم فوکوس آزاردهنده است. در بخش دوربین می توانیم بگوییم فرخوانی برنامه دوربین با دوبار فشردن دکمه هوم بیشترین موضوعی بود که دوست داشتیم و البته خروجی تصاویر هم خوشبختانه کیفیت مناسبی را ارایه می دهند. اجازه بدهید نمونه های ثبت شده با این دستگاه را با هم ببینیم:

 

 

 

 

 

 

در زمینه فیلم برداری هر دو دروبین فیلم برداری FHD با نرخ 30 فریم بر ثانیه دارند که برای این رده طبیعی است و تنها اکسپریا ام 5 سونی است که فیلم برداری 4K انجام می دهد. به لطف OIS فیلم برداری شما نرم تر از دیگر دستگاه ها صورت می گیرد و تکان های ناشی از لرزش دست خنثی می شوند.

در مجموع معتقدیم با وجود کیفیت خوب اما باز هم سامسونگ باید روی بخش نرم افزاری در این دوربین دستگاه بیشتر متمرکز می بود.

 

سخت افزار (بنچمارک، باتری، صدا، حسگر اثرانگشت و ارتباطات)

پیشرفت سخت افزاری گلکسی آ 5 2016 یکی از مورد انتظارترین موارد ممکن است، در حقیقت نسل جدید هر دستگاه شاهد پیشرفت سخت افزاری است. این پیشرفت بیشتر در چیپست دستگاه صورت گرفته و حافظه داخلی و رم درگیر این پیشرفت نشده است. اجازه بدهید بخش سخت افزاری گلکسی آ 5 2016 را با هم مرور کنیم:

 

چیپست شرکت سامسونگ مدل اگزینوس 7580 (Exynos 7580)، پردازنده مرکزی 64 بیتی 8 هسته ای از نوع Cortex-A53 به فرکانس 1.6 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی  Mali-T720MP2

حافظه داخلی و رم 16 و 2 گیگابایت، پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا 128 گیگابیت، شکاف مجزا کارت حافظه در مدل A500FD

 

سیستم عامل اندورید 5.1 (لالی پاپ)

 

وای فای دو بانده با پشتیبانی از فناوری های a/b/g/n، بلوتوث نسخه 4.1، پشتیبانی از شبکه های راهیابی GPS, GLONASS ، NFC (در مدل 4G) ، پشتیبانی از نسل چهارم مخابراتی LTE Cat.4 ، پورت USB 2.0، دو سیم کارته،قابلیت شارژ سریع

 

گلکسی آ 5 2016 در بازارهای دیگر با چیپست شرکت کوالکام،‌ مدل اسنپدراگون 615 ارایه می شود که آن هم یک چیپست 8 هسته ای است، با این تفاوت که آن از فناوری big.LITTLE شرکت ARM پشتیبانی می کند اما نمونه سامسونگی خیر. در بازار کشور ما و به صورت رسمی نسخه اگزینوس به فروش می رسد. این پردازنده همان پردازنده ای است که در قلب گلکسی جی 7 (Galaxy J7) می تپد.

 

در عملکرد روزمره همه چیز سریع و بدون مشکل است. اجرا برخی بازی ها کمی تاخیر و در نمونه های پر چزئیات تر کمی لگ دیده می شود اما در مجموع همه چیز خوب است. از بنچمارک ها عملکرد گلکسی آ 5 2016 به صورت زیر است:



صدا
 

گلکسی آ 5 2016 یک بلندگوی تکی دارد که در لبه پایین قرار گرفته است. صدای این بلندگو متوسط رو به پایین است و برای گوش کردن موسیقی در فضای باز یا کمی شلوغ اصلا مناسب نیست. متاسفانه هندزفری این دستگاه در دسترس ما نبود اما از نسل هندزفری های همراه گلکسی اس 5 یا نوت 4 است (مدل GH59-11720J). کیفیت صدای هندزفری این دستگاه طبق تجربه پیشین ما خیلی خوب ارزیابی می شود.

 

 

باتری
 

سامسونگ در محصولات سال 2016 خود باتری های حجیم تری در نظر گرفته است که موضوع خوبی است. در تجربه ما برای تماشای ویدیو، با نور 50٪، صدای 100٪ در هندزفری و پخش ویدیو FHD برای پخش 30 دقیقه ویدیو 4٪ باتری مصرف شد که با یک حساب ساده به 12.5 ساعت پخش ویدیو می رسیم.

 

برای وب گردی با وای فای تحت شرایط نور 50٪ و وبگردی با گوگل کروم، در مدت 33 دقیقه وبگردی 6٪ باتری مصرف شد که نتیجه می گیریم می توان با 100٪ باتری حدود 9 ساعت و 10 دقیقه به وبگردی پرداخت. این بسیار خوب است و می توان از عمر باتری آن راضی بود.

 

مدت زمان شارژ شدن گلکسی آ 5 2016 به دلیل در دسترس نبودن شارژر اصلی آن اندازه گیری نشد اما طبق مراجع و حدسیات می توان گفت در مدت 90 دقیقه شارژ خواهد شد. چرا که شارژر سریع سامسونگ (9 ولت 1.67 آمپر و 5 ولت 2 آمپر) همراه این دستگاه عرضه می شود.

 

 

حسگر اثرانگشت
 

 

امنیت به راحت ترین شکل ممکن در حسگر اثرانگشت نهفته است و وجود آن را هر دستگاهی یک نقطه قوت بسیار خوب است. سامسونگ از اولین شرکت های اندرویدی است که از این حسگر بهره برده است اما همیشه بهترین نبوده است و طبق تجربه ما در گلکسی آ 5 2016 باید بگوییم هنوز هم نیست. حسگر اثرانگشت گلکسی آ 5 2016 همانند نمونه های دیگر سامسونگی تنها 3 اثرانگشت را در خود ثبت می کند که جای تعجب دارد، همه دستگاه های دیگر 5 انگشت را پشتیبانی می کنند.

از این موضوع ک بگذریم به سرعت و دقت آن می رسیم. گلکسی آ 5 2016 مشخصا از نظر سرعت اثرانگشت پشت سر HTC One A9 قرار می گیرد، خیلی پشت سر آن(!). این را وقتی که بخواهید دستگاه را از حالت آماده به کار مستقیما با فشردن و نگاه داشتن روی دکمه هوم روشن کنید متوجه می شوید. در نمونه اچ تی سی، حسگر همیشه روشن است اما در نمونه سامسونگ خیر. این دلیل کنترل مصرف باتری را دارد اما به هر حال ما نمونه همیشه فعال را می پسندیم. این هم به کنار، زمانی که نمایشگر روشن است باز هم مدت زمان 1 ثانیه ای برای باز شدن دستگاه زیاد است. در حقیقت حسگر اثر انگشت این دستگاه نیاز دارد تا انگشت شما مدت زمان بیشتری روی آن قرار بگیرد تا انگشت شما را شناسایی کند. خوشبختانه دقت این حسگر در سطح بالایی قرار دارد.

 

 

 

 

ارتباطات

 

 

گلکسی آ 5 2016 مدل دو سیم کارت در ایران به فروش خواهد رسید که هر دو سیم از پوشش 4G پشتیبانی می کند. وای فای، بلوتوث، GPS و NFC از دیگر راه های ارتباطی این دستگاه است.

در مجموع می توان گفت سامسونگ در بخش سخت افزار کار خوبی را به سرانجام رسانده است که در بخش صدا و حسگر اثرانگشت می توانست بهتر از این هم باشد.

 

 

جمع بندی

سامسونگ با ارایه سری 2016 گلکسی آ (Galaxy A 2016) قصد دارد تا دستگاه های زیبایی را ارایه کند که کارایی های خوبی در کنار قابلیت های اساسی همچون حسگر اثرانگشت، شارژ سریع و دوربینی با لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) را دارد. سامسونگ در طراحی سری آ 2016 موفق بوده است، نمایشگر آن یکی از چشم نوازترین ها در رده خود است، شارژ سریع و حسگر اثرانگشت قابلیت هایی است که در پرچمدارهای عادت به دیدن آن ها داریم و دوربین با خروجی خیلی خوب از برتری های این دستگاه به شمار می رود.

 

 

مشخصات کلی

  • تعداد سیم کارت
    دو سیم کارته
  • قطع سیم کارت
    نانو سیم
  • ابعاد
    7.3 × 71 × 144.8 میلی‌متر
  • وزن
    165 گرم
  • ساختار بدنه
    فلز و شیشه - مجهز به حس‌گر اثر انگشت (Fingerprint Sensor)

پردازنده

  • تراشه
    Samsung Exynos 7580 Chipset
  • پردازنده مرکزی
    Octa-core Cortex-A53 CPU
  • نوع پردازنده
    64 بیت
  • فرکانس پردازنده ی مرکزی
    1.6 گیگاهرتز
  • پردازنده ی گرافیکی
    Mali-T720 MP2

حافظه

  • حافظه داخلی
    16گیگابایت
  • مقدار RAM
    2 گیگاهرتز
  • پشتیبانی از کارت حافظه جانبی
    microSD
  • حداکثر ظرفیت کارت حافظه
    128 گیگابایت

صفحه نمایش

  • صفحه نمایش رنگی
    بله
  • صفحه نمایش لمسی
    بله
  • نوع
    OLED
  • فناوری
    Super AMOLED
  • اندازه
    5.2 اینچ
  • تراکم پیکسلی
    424 پیکسل بر هر اینچ
  • تعداد رنگ
    16میلیون رنگ
  • رزولیشن
    1920 × 1080 | FullHD
  • سایر قابلیت ها
    قابلیت دریافت تا 5 لمس همزمان
  • محافظت
    Corning Gorilla Glass 4

ارتباطات

  • شبکه های ارتباطی
    2G و3G و4G
  • شبکه 2G
    GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
  • شبکه 3G
    HSDPA 850 / 900 / 1900 / 2100
  • شبکه 4G
    LTE band 1|2100, 3|1800, 5|850, 7|2600, 8|900, 20|800
  • Wi-Fi
    Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac
  • فن‌آوری‌های ارتباطی
    EDGE , GPRS , NFC , Wi-Fi , بلوتوث , رادیو
  • رادیو
    رادیو FM
  • بلوتوث
    نسخه 4.1
  • فن‌آوری مکان‌یابی
    A- GPS , Beidou|BDS , GLONASS
  • درگاه ارتباطی
    micro USB v2.0

دوربین

  • دوربین
    دارد
  • فوکوس اتوماتیک
    دارد
  • فلش
  • رزولوشن عکس
    13.0 مگاپیکسل
  • فیلمبرداری
    رزولوشن 1080 × 1920 و سرعت 30 فریم بر ثانیه (1080p@30FPS)
  • سایر قابلیت‌های دوربین
    مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر (Optical Image Stabilization)قابلیت ثبت موقعیت جغرافیایی عکس‌ها و فیلم‌ها (Geo-Tagging)قابلیت فوکوس با اشاره روی سوژه (Touch Focus )قابلیت تشخیص چهره ( Face Detection )
  • دوربین سلفی
    دارای سنسور با رزولوشن 5 مگاپیکسل

صدا

  • بلندگو
  • جک 3.5 میلی‌متری صدا

امکانات نرم افزاری

  • سیستم عامل
    android
  • نسخه سیستم عامل
    Lollipop 5.1.1
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • منوی فارسی
  • قابلیت‌های نرم‌افزاری
    , ایمیل , برنامه ویرایش عکس , سرویس‌های گوگل شامل Google Search, Google Maps, Gmail و YouTube , قابلیت استفاده از سرویس شبکه‌های اجتماعی , قابلیت نمایش اسناد مایکروسافت آفیس
  • دفترچه تلفن
    با امکان افزودن مخاطب به تعداد بی‌نهایت
  • موسیقی
    eAAC , Flac , MP3 , WAV , WMA
  • ویدیو
    H.264 , MP4 , WMV
  • ضبط صدا

سایر مشخصات

  • حسگرها
    شتاب‌سنج ( Accelerometer ) , قطب‌نما (Compass) , مجاورت ( Proximity )
  • باتری قابل تعویض
  • مشخصات باتری
    باتری از نوع لیتیوم-یون با ظرفیت 2900 میلی‌آمپر ساعت
  • اقلام همراه گوشی
    دفترچه‌ راهنما , شارژر , هندزفری , کابل USB
برای این محصول دیدگاهی ثبت نشده است
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما بعد از تایید توسط مدیریت در بین دیدگاه ها نمایش داده خواهد شد

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.

نقاط قوت

  • نمایشگر با فناوری AMOLED و تراکم پیکسلی مناسب
  • سخت‌افزاری قدرتمند
  • مقدار رم مناسب
  • مجهز به حسگر اثرانگشت
  • دو سیم کارت و کارت حافظه جانبی
  • پشتیبانی از شبکه 4G،