ایستاگرام ما

بازار اصلی لوازم آرایشی و بهداشتی در کدام کشور است؟

29 خرداد 1402 ساعت 19 و 05 دقیقه
بازار اصلی لوازم آرایشی و بهداشتی در کدام کشور است؟
چشم‌انداز رشد بازار صنعت آرایشی در چین و ایالات متحده قوی بوده و تخمین زده می‌شود که ارزش بازار چین تا سال ۲۰۲۷ حدود ۹۶ میلیارد دلار و ارزش بازار آمریکای شمالی تقریبا ۱۱۵ میلیارد دلار باشد.
بر اساس گزارش مک کنزی، چین تا سال ۲۰۲۷ حدود یک ششم از بازار خرده‌فروشی‌های جهانی زیبایی را به خود اختصاص خواهد داد که ارزش آن حدود ۹۶ میلیارد دلار است.
از نظر منطقه‌ای، آمریکای شمالی به عنوان موتور رشد، اهمیت قابل توجهی در بازار محصولات زیبایی داراست، به طوریکه ارزش بازار زیبایی آن در سال ۲۰۲۲، حدود ۸۵ میلیارد دلار بوده و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۷ به حدود ۱۱۵ میلیارد دلار برسد.
آسیا یکی دیگر از مناطق کلیدی در این صنعت است. امروزه، آسیا و اقیانوسیه به استثنای چین، بزرگ‌ترین بازار منطقه‌ای کالاهای زیبایی هستند که توسط دو کشور ژاپن و کره جنوبی تقویت می‌شود و انتظار می‌رود ارزش بازار صنعت زیبایی در این منطقه از ۱۱۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به ۱۵۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۷ افزایش یابد.
اروپا، یکی دیگر از مناطق قدرتمندی است که در سال ۲۰۲۲ بازار زیبایی به ارزش حدود ۹۰ میلیارد دلار را نمایندگی کرده است و پیش‌بینی می‌شود ارزش مزبور تا سال ۲۰۲۷ به حداقل ۱۱۵ میلیارد دلار برسد.
فرصت‌های رشد در بازارهایی مثل خاورمیانه و آفریقا نیز به دلیل تغییرات ساختاری و رگولاتوری از جمله اصلاح قوانین مالکیت خارجی که کسب و کارها و تجارت را تسهیل می‌کند در حال ظهور هستند. انتظار می‌رود ارزش بازار صنعت زیبایی در منطقه مزبور با متوسط رشد سالانه بالای ۱۲ درصد در سال ۲۰۲۷ به ۴۷ میلیارد دلار برسد.
هند هم خود را در موقعیت رشد مطلوبی قرار داده است. پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۷، ارزش صنعت مزبور در این اقتصاد با محرک‌هایی مانند جمعیت بالا و چشم‌انداز رشد اقتصادی قوی، با متوسط رشد سالانه ۸ درصد به 21 میلیارد دلار برسد.
آمریکای لاتین نیز با تلاش برای از بین بردن تبعات همه‌گیری به رشد خود ادامه می‌دهد به طوریکه انتظار می‌رود ارزش بازار این گروه محصولات در این منطقه با رشد سالانه ۵ درصد بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۷ به ۵۴ میلیارد دلار برسد.
از سوی دیگر، بخش مراقبت از پوست با سهم ۴۵ درصد از ارزش کل بازار بخش عمده بازار صنعت زیبایی را تشکیل می‌دهد. همچنین پیش‌بینی می‌شود پس از انقباض بازار لوازم آرایشی در طول همه‌گیری، ارزش بازار آن با متوسط ۶ درصد رشد سالانه از ۸۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۱۵۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۷ برسد. 
تمرکز برندهای گوناگون به ویژه آنهایی که تولید انبوه دارند بر ارائه محصولات با قیمت‌های پایین و سودآوری با هدف ارتقا و رشد است. ارزش بازار بخش مراقبت از مو نیز که طیف وسیعی از شامپوها و نرم‌کننده‌ها را در برمی‌گیرد در سال ۲۰۲۲ حدود ۹۰ میلیارد دلار بوده که انتظار می‌رود با متوسط رشد سالانه ۶ درصد به ۱۲۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۷ برسد.
دیدگاه های کاربران
برای این خبر دیدگاهی ثبت نشده است
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما بعد از تایید توسط مدیریت در بین دیدگاه ها نمایش داده خواهد شد

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.