ایستاگرام ما

چرا چربی شکم دیر آب می شود؟

18 تير 1402 ساعت 18 و 04 دقیقه
چرا چربی شکم دیر آب می شود؟
چربی شکمی به آسانی تجمع پیدا می‌کند، اما خلاص شدن از آن به سادگی امکان‌پذیر نیست و این نوع چربی به خصوص برای سلامت زیانبار است.
بافت چربی بافتی فعال از لحاظ زیست شناختی است.
برای کاستن از چربی شکمی مانند چربی سایر نقاط بدن باید رژیم بگیرید و ورزش کنید تا وزنتان را کم کنید. به این منظور انجام فعالیت جسمی منظم با شدت متوسط – دست کم ۳۰ دقیقه در روز (و شاید تا ۶۰ دقیقه در روز) برای کم کردن وزن و کاهش چربی شکمی لازم است. توجه داشته باشید که تمرین‌های ورزشی موضعی مانند دراز و نشست گرچه عضلات شکمی را سفت می‌کنند، اما تاثیری از لحاظ کاهش چربی احشایی ندارند.
رژیم غذایی نیز مهم است. به اندازه وعده غذایی‌تان توجه کنید، کربوهیدرات‌های پیچیده (مانند میوه‌ها، سبزی‌ها و غلات کامل) و پروتئین بدون چربی را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید و از میزان نان سفید و سایر غلات تصفیه شده و نوشیدنی‌های شیرین‌شده حاوی قند یا شکر افزوده پرهیز کنید. چربی‌های اشباع‌شده و چربی‌های ترانس را با چربی‌های چنداشباع‌نشده جایگزین کنید.
دانشمندان امیدوارند در آینده داروهایی را بسازند که به طور انتخابی چربی شکمی را هدف قرار دهند. اما تا آن هنگام توصیه آن‌ها تغییرات سبک زندگی به خصوص ورزش کردن و رژیم گرفتن برای کاهش چربی احشایی است.


 
دیدگاه های کاربران
برای این خبر دیدگاهی ثبت نشده است
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما بعد از تایید توسط مدیریت در بین دیدگاه ها نمایش داده خواهد شد

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.