ایستاگرام ما

بهترین سرم تقویت کننده مژه و ابرو برای شما چیست؟

29 تير 1402 ساعت 13 و 08 دقیقه
بهترین سرم تقویت کننده مژه و ابرو برای شما چیست؟
سرم تقویت کننده مژه چیست؟
سرم‌ های تقویت کننده مژه محصولات آرایشی بهداشتی هستند که حاوی موادی هستند که برای تقویت و رشد مژه مفید اند. این سرم‌ها معمولا از ترکیباتی همچون انواع ویتامین‌ها، بیوتین، عصاره گیاهان طبیعی، روغن‌های طبیعی و… در محتویات خود هستند که سبب تقویت، افزایش ضخامت، حجم و طول مژه‌های شما می‌شوند و سبب شده تا ریزش مژه‌هایتان کمتر یا متوقف گردد.
ساخت تقویت کننده مژه و ابرو خانگی و گیاهی
محصولات تقویت‌ کننده مژه شامل انواع قطره‌ و کرم‌ها، سرم‌ها، پمادها و ماسک‌های خاصی هستند که با استفاده از ترکیبات طبیعی یا شیمیایی به رشد، تقویت مژه و ابرو شما کمک می‌کنند. علاوه بر تهیه این محصولات از فروشگاه‌های آرایشی بهداشتی و وب سایت‌های آنلاین شما می‌توانیدآن را با استفاده از مواد طبیعی و ساده در خانه نیز تهیه کنید.
مواد لازم جهت تهیه سرم تقویت کننده مژه و ابرو:
– روغن نارگیل
– روغن آرگان
– عصاره آلوئه ‌ورا
– عصاره چای سبز
– کپسول ویتامین E
در یک ظرف کوچک، ۲ قطره روغن نارگیل، ۲ قطره روغن آرگان، ۱ قطره عصاره آلوئه‌ ورا و ۱ قطره عصاره چای سبز را با هم مخلوط کنید. سپس محتویات درون قرص ویتامین E را به مخلوط اضافه کنید. حال مخلوط به دست آمده را با استفاده از یک براش چشم آرایشی مناسب، به دقت به پایین مژه خود بمالید و به آرامی به سمت بالا حرکت دهید. این عمل را برای ابروهای خود نیز تکرار کنید. مواد را در یخچال نگهداری کنید و قبل از استفاده همیشه آن را به خوبی تکان دهید. با استفاده منظم از این مخلوط، مژه و ابروهای شما قوی‌تر، ضخیم‌تر و درخشان‌تر خواهند شد.
 
تقویت کننده مژه و ابرو در طب سنتی
در طب سنتی، برخی روش‌ها و ترکیب‌های طبیعی برای تقویت مژه و ابرو به کار می‌روند. در این راستا کاربرد زیادی برای روغن‌ های مختلف و گیاهان دارویی مختلف در طب سنتی است. 
  • استفاده از روغن‌ های طبیعی: استفاده از روغن‌ های طبیعی مانند روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن خراطین به عنوان یک نرم و تقویت‌ کننده مناسب برای مژه و ابروهایتان است.
  • استفاده از عصاره آلوئه ورا: عصاره آلوئه ورا به دلیل خاصیت تقویت‌ کننده، نرم کننده و تسکین دهنده خود، به عنوان یک درمان خانگی بسیار مؤثر برای تقویت مژه و ابرو شناخته شده است.
  • استفاده از عسل: عسل به دلیل خاصیت ضد التهابی، ضد باکتری و تغذیه‌ کننده خود به عنوان یک درمان خانگی برای تقویت مژه و ابرو است.
  • استفاده از پودر گل سرخ: پودر گل سرخ به دلیل خاصیت تقویت‌ کنندگی، نرم کننده و تسکین دهنده خود به عنوان یک درمان خانگی بسیار مؤثر برای تقویت مژه و ابرو شناخته شده است.
  • استفاده از روغن کنجد: روغن کنجد سرشار از ویتامین‌ های A و E است که به سلامت پوست و رشد سلول‌ های پوست کمک می‌کند و منجر به تقویت مژه و ابروهایتان می‌گردد.
  • استفاده از آب پیاز: یکی از راه‌ های طبیعی و خانگی برای پرپشت کردن ابروها، استفاده از آب پیاز است. آب پیاز به دلیل دارا بودن گوگرد، سلنیوم، مواد معدنی، ویتامین B و ویتامین C برای رشد مو بسیار مناسب است و باعث هر چه سریع‌تر رشد کردن و ضخیم شدن موی ابرو می‌شود.
  • کره شیا تقویت کننده مژه و ابرو: کره شیا یا شی باتر که از ‌دانه و غلات به دست می‌آید، راهی مناسب برای پرپشت کردن مژه‌ها شناخته ‌شده است. کره شیا حاوی ویتامین E و A است، بنابراین برای تقویت مو و رشد مژه بسیار مناسب است.
روغن های گیاهی موثر برای رشد سریع مژه و ابرو
روغن‌ های گیاهی بسیاری برای رشد و تقویت مژه وجود دارد. روغن‌هایی مانند روغن کرچک، روغن آرگان، روغن آووکادو، روغن رزماری، نارگیل و روغن زیتون از جمله این موارد هستند که می‌توانند به عنوان یک راه حل طبیعی برای رشد سریع مژه و ابرو مفید و تقویت کننده آن‌ها باشند.
این روغن‌ها حاوی انواع ویتامین‌ها و اسیدهای چرب ضروری هستند که به سلامت مژه‌ها کمک می‌کنند و باعث تقویت و ضخامت آنها می‌گردند. برای استفاده از این روغن‌ها چند قطره از آنها را به مژه خود زده و سپس به طور دورانی آن را ماساژ دهید. این عمل را هر شب قبل از خواب انجام داده و سپس صبح صورت خود را بشویید.
دیدگاه های کاربران
برای این خبر دیدگاهی ثبت نشده است
ارسال دیدگاه

دیدگاه شما بعد از تایید توسط مدیریت در بین دیدگاه ها نمایش داده خواهد شد

برای ثبت نظر، لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.